Latest Movie :

Khabar Dari Casablanca (2017)

Drama bersiri Khabar Dari Casablanca bakal menampilkan gandingan Remy Ishak dan Uqasha Senrose. Drama sebanyak 26 episod itu diarahkan oleh Feroz Kadir. Bakal bersiaran mulai 2 Ogos ini, setiap Selasa hingga Khamis, pukul 8.30 malam di TV2. 

JUDUL : KHABAR DARI CASABLANCA
EPISOD : 26 episod
TARIKH TAYANGAN : 2 Ogos 2017
HARO / MASA : Selasa-Khamis, 8.30 malam
SIARAN : Slot Selekta Prima (TV2-RTM)
SKRIP : Zarihah Hassan & Norhan
IDEA ASAL : Basree Rakijan
PENGARAH : Feroz Kadir
TERBITAN : Uno Media Production
PELAKON : Remy Ishak, Uqasha Senrose, Sasqia Dahuri, Riz Amin, Disha, Intan Najuwa, Aida Khalida, Ahmad Fauzi, Manan Sulaiman, Yan Ibrahim, Shafiq Sumari

WATAK PELAKON
Remy Ishak sebagai Farhan
Uqasha Senrose sebagai Nadia
Sasqia Dahuri sebagai Filzah
Riz Amin sebagai Amir
Intan najuwa sebagai Sharina
Kwazi Disha sebagai Karima
Aida Khalida sebagai Datin Amnah 

SINOPSIS KHABAR DARI CASABLANCA
Kisah pasangan suami isteri, Farhan dan Nadia yang menetap di Casablanca, Maghribi. Disana Farhan bekerja sebagai juruterbang. Mereka kemudiannya mendapat khabar gembira Nadia hamil dan berita gembira itu dikongsikan dengan keluarga masing-masing di Malaysia iaitu En.Zul dan Zaleha, keluarga Farhan dan Datuk Iskandar dan Datin Amnah, keluarga Nadia.

Farhan terkejut bila Nadia memutuskan untuk pulang ke Malaysia dan Farhan tanpa rela terpaksa mengizinkannya. Ia pastinya berita baik bagi Filzah yang sudah lama menyimpan perasaan terhadap Farhan untuk membalas dendam terhadap Nadia walaupun dia telah berkahwin dengan Amir dan memiliki anak bernama Edham. Lakonan Filzah pura-pura berbaik-baik dengan Nadia menjadi hingga Nadia tidak perasan sedikit pun niat jahatnya.

Tidak lama di tanah air, Nadia dan keluarganya dikejutkan dengan berita pesawat dipandu Farhan terhempas dan pencarian mayat dan pesawat gagal kerana dikhuatiri tertimbus akibat rebut pasir. Nadia menyalahkan diri sendiri kerana meninggalkan Farhan di Casablanca dan fikirannya mulai terganggu. Apatahlagi bila Nadia menggunakan kesempatan yang ada menambah tekanan perasaannya.

Keadaan Nadia makin bercelaru dan dia beranggapan Farhan masih hidup. Keluarganya risau apatahlagi mengenangkan Nadia yang sedang berbadan dua. Nadia mula mengirim email kepada Farhan setiap hari dan menantikan balasan email suaminya itu. Keluarga merancang mengubati tekanan perasaan Nadia membawanya berjumpa pakar psikiatri. Sementara itu Filzah mula melagakan Nadia dengan adik iparnya, Sharina.

Mereka kemudiannya mendapat perkhabaran terkini bahawa Farhan terselamat dalam kemalangan pesawat terhempas. Dia diselamatkan oleh penduduk tempatan bernama Umar. Namun Farhan hilang ingatan. Dia kemudiannya meneruskan kehidupan sebagai ‘Khabar’ dan berkerja sebagai pemandu pelancong. Dengan identiti barunya itu dia mengenali Karima dan mereka kemudiannya berkahwin.

Nadia pula gembira menerima balasan email daripada suaminya tanpa menyedari itu muslihat Filzah untuk membalas dendam terhadapnya. Nadia menerima tekanan hebat bila suaminya itu tidak muncul seperti dijanjikan dalam email. Dia jatuh pengsan dan disahkan keguguran.

Dengan bantuan seorang wartawan, Khabar dibawa pulang ke Malaysia dan keluarganya mahu ujian DNA dilakukan ke atasnya bagi membuktikan mereka individu yang sama. Keputusan dikeluarkan hakikat itu diterima walaupun memeritkan.

Sementara itu Khabar yang pulang semula ke Morocco kemalangan dan kepalanya terhantuk dengan kuat. Dia kembali ingat identiti dirinya sebagai Farhan. Ini menimbulkan kesedihan pada Karima kerana suaminya itu pasti ingin kembali kepada Nadia.

Farhan pulang ke Malaysia bersama Karima ingin menemui Nadia. Nadia kecewa mendapat tahu suaminya telah berkahwin lain menerusi gambar disebarkan oleh Filzah. Malah menambah luka di hati Nadia bila Filzah juga menghebohkan Karima hamil. Karima mengambil keputusan pulang ke Casablanca dan melahirkan anak di sana. Dia tidak mahu menjadi penghalang kebahagiaan Farhan dan Nadia. Farhan yang mulanya menentang terpaksa akur dengan permintaan Karima.

Pergerakan Filzah dicurigai Amir dan mula menyiasat ‘kejahatan’ dilakukan isterinya itu. Kemuncaknya bila kesilapan dilakukan Filzah untuk meracuni Nadia telah terkena pada Edham menyebabkan Edham disahkan mengalami terencat akal kerana ubat yang ingin diberikan Filzah kepada Nadia. Terkejut dengan kenyataan itu Filzah pula mengidap sakit jiwa kerana rasa bersalah terhadap anaknya.

Nadia yang sedar kesilapannya mengajak Farhan ke Casablanca melawat Karima yang sudah mahu melahirkan. Namun apakah kesudahannya? Adakah mereka akan bahagia hidup bermadu atau salah seorang daripada mereka berkorban demi kebahagiaan Farhan?

tag : free watch tonton download drama Khabar Dari Casablanca (2017) full episod malay torrent streaming kepala bergetar pencuri movie tapaw sub dfm2u geng movie bukan cincai kb kberputar episode akhir arai HD openload kbergetar
Share this movie :

Post a Comment

 
Support : KB Movie | Syok Anime | Layar TV
Copyright © 2017. Kepala Bergetar Movie - All Rights Reserved
Fueled by Facebook Published by Nakazato Syunichi
Proudly powered by Blogger