Latest Movie :

Cinta Fatamorgana (2018)


Nantikan drama bersiri hasil sentuhan sutradara Heykal Hanifah bertajuk 'Cinta Fatamorgana' yang akan mengisi slot Akasia di TV3. Dibintangi oleh Aeril Zafrel, Azar Azmi, Syazuwan Hassan, dan Nazeera Sardi. Akan menemui penonton bermula 13 April ini, ditayangkan setiap hari Isnin hingga Jumaat pukul 7 malam di TV3.

JUDUL : CINTA FATAMORGANA
JUMLAH EPISOD : 27 episod
TARIKH TAYANGAN : 13 April 2018
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS SKRIP : Farhana Fauri
IDEA ASAL : Mama Bella & Maizura Mohd Ederis
PENGARAH : Heykal Hanifah
TERBITAN : Luqsar Kreatif Sdn Bhd
PELAKON : Aeril Zafrel, Azar Azmi, Syazuwan Hassan, Shahz Jaszle, Nazeera Sardi, Norman Hakim, Faezah Elai, Rusdi Ramli, Emelda Rosmila, Dayana Roza, Asry Azizan, Mak Wan, Linda Rafar, Syuhaida Abraz (Dottie), Julia Farhana Marin, Rais Ismail, Nelissa Edreena

Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5
Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10
Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 14 Episod 15
Episod 16 Episod 17 Episod 18 Episod 19 Episod 20
Episod 21 Episod 22 Episod 23 Episod 24 Episod 25
Episod 26 Episod 27

WATAK PELAKON 
Aeril Zafrel sebagai Rifqi
Azar Azmi sebagai Wildad
Syazuwan Hasssan sebagai Huzair
Shahz Jaszle sebagai Jamil
Faezah Elai sebagai Wahidah
Norman Hakim sebagai Tuan Deraman
Rusdi Ramli sebagai Tuan Munir
Emelda Rosemila sebagai Karmila
Nazeera Sardi sebagai Delina
Linda Rafar sebagai Puan Habibah
Asry Azizan sebagai Shakir
Dottie sebagai Hani
Julia Farhana Marin sebagai Fara
Dayana Roza sebagai Roza
Mak Wan sebagai Mak Seha
Rais Ismail sebagai Kid
Nelissa Edreena sebagai Melly 

LAGU TEMA / OST 
Tajuk : Fatamorgana Cinta
Penyanyi : Asfan Shah
Lirik : Ahmad Fedtri Yahya

Tajuk : Mengejar Rindu
Penyanyi : Hyper Act
Lirik : Frozen

SINOPSIS CINTA FATAMORGANA
Kisah persahabatan di antara Rifqi (Aeril Zafrel), Huzair (Syazuwan Hassan) dan Wildad (Azar Azmi). Hubungan Rifqi dan Huzair sangat rapat. Rifqi sangat terhutang budi dengan Tuan Deraman (Norman Hakim) dan Puan Habibah (Linda Rafar) yang mengganggap Rifqi seperti anak mereka sendiri. Malah Rifqi turut tinggal bersama-sama keluarga Huzair setelah kematian bapanya yang telah banyak berjasa kepada keluarga Huzair.

Dalam diam, Wildad dan Rifqi saling jatuh cinta namun terhalang kerana Huzair turut menyintai Wildad. Sikap Rifqi yang lebih mementingkan perasaan Huzair berbanding Wildad membuatkan Wildad sering berkecil hati. Namun, dalam diam hati lelakinya tetap merasa cemburu apabila melihat Huzair mesra bersama Wildad tetapi perasan itu hanya dipendam Rifqi demi menjaga persahabatan mereka. Delina pula punya calon kekasih hatinya sendiri, Shakir, namun ibunya, Puan Karmila menentang perhubungan mereka. Dia mahu Delina berkahwin dengan Huzair kerana mengimpikan syarikat milik Tuan Deraman.

Suatu hari, keluarga Wildad ditimpa malang apabila mereka di buru Ahlong akibat hutang kakaknya, Wahidah. Apabila mengetahui masalah Wildad, Huzair meminta bantuan bapanya untuk menyelesaikan hutang Wildad. Wahidah juga turut diberi pekerjaan di syarikat mereka. Rifqi mengambil keputusan untuk menjarakkan diri apabila melihat Huzair dan Wildad semakin rapat. Wildad sebenarnya terluka dengan sikap Rifqi yang tidak ambil peduli tetapi dia juga tersepit dengan kebaikan Huzair yang telah banyak membantu keluarganya.

Namun, Tuan Deraman pula tidak mahu Huzair berkawan rapat dengan Wildad kerana dia mahu menjodohkan Huzair dengan Delina, anak sahabat baiknya. Tanpa pengetahuan Huzair, Tuan Deraman membuat keputusan untuk menikahkan Rifqi dan Wildad ketika Huzair ke luar negara untuk menyambung pelajaran. Adakah Huzair dapat menerima orang yang dicintainya dirampas Rifqi sedangkan selama ini Wildad hanya mencintai Rifqi?


tag : free watch tonton download drama Cinta Fatamorgana (2018) full episod malay torrent streaming kepala bergetar pencuri movie tapaw sub dfm2u geng movie bukan cincai kb kberputar episode akhir arai HD openload kbergetar online layandrama
Share this movie :

Post a Comment

 
Support : KB Movie | Syok Anime | Layar TV
Copyright © 2017. Kepala Bergetar Movie - All Rights Reserved
Fueled by Facebook Published by Nakazato Syunichi
Proudly powered by Blogger